Fasilitetsstyring

Våre leveranser og fagkompetanse
God fasilitetsstyring sikrer effektiv forvaltning av bygg og leieforhold, og legger til rette for arbeidsmiljøer der ansatte trives og yter sitt beste. Hos Advansia har vi bred erfaring innen strategisk fasilitetsstyring, fra politikkutvikling og strategi til valg av kontrakts- og forvaltningsmodeller.

Mange bedrifter opplever utfordringer med uklare ansvarsforhold, ineffektiv ressursbruk og manglende fokus på bærekraft i fasilitetsstyringen. Dette kan føre til økte kostnader og dårligere arbeidsmiljø.

Med god fasilitetsstyring og klar ansvars- og rollefordeling frigjøres ressurser som kan brukes til å heve kvaliteten på løsningene eller realiseres som økonomiske gevinster.

Helhetlig prosjekt- og prosessledelse

Advansia bistår med å strukturere og effektivisere alle aspekter av fasilitetsstyring. Vi har inngående kunnskap om de aktuelle standardene på området, og lang erfaring med å sette sammen riktige tjenesteporteføljer.

Vi tilbyr helhetlig prosjekt- og prosessledelse for å kartlegge virksomhetens behov. Dette innebærer gjennomføring av analyser av markedet og interne behov, samtidig som vi involverer ansatte for å sikre forankring og engasjement for de beste løsningene.

Eksempelvis kan vi bistå med:

- Kommersiell og juridisk rådgivning for planlegging og gjennomføring av prosjekter.

- Bærekraftsrådgivning med fokus på miljøvennlige løsninger og reduksjon av klimabelastning.

- Strategiutvikling for gjennomføring og kontrakter, inkludert utforming av mekanismer for samhandling.

- Utarbeidelse av systemer for kategoristyring

- Behovs- og markedsanalyser

- Inventarforvaltning med fokus på gjenbruk og ombruk for bærekraftig verdiskapning.

Les mer og last ned pdf

Kontakt

Øyvind Vavik
Gruppeleder Merkantil rådgivning
+47 98 04 89 63

Les mer om

Øyvind Vavik

Prosjekter -

Fasilitetsstyring
Les mer: