Mange bedrifter opplever utfordringer med uklare ansvarsforhold, ineffektiv ressursbruk og manglende fokus på bærekraft i fasilitetsstyringen. Dette kan føre til økte kostnader og dårligere arbeidsmiljø.
Med god fasilitetsstyring og klar ansvars- og rollefordeling frigjøres ressurser som kan brukes til å heve kvaliteten på løsningene eller realiseres som økonomiske gevinster.
Helhetlig prosjekt- og prosessledelse
Advansia bistår med å strukturere og effektivisere alle aspekter av fasilitetsstyring. Vi har inngående kunnskap om de aktuelle standardene på området, og lang erfaring med å sette sammen riktige tjenesteporteføljer.
Vi tilbyr helhetlig prosjekt- og prosessledelse for å kartlegge virksomhetens behov. Dette innebærer gjennomføring av analyser av markedet og interne behov, samtidig som vi involverer ansatte for å sikre forankring og engasjement for de beste løsningene.
Eksempelvis kan vi bistå med:
- Kommersiell og juridisk rådgivning for planlegging og gjennomføring av prosjekter.
- Bærekraftsrådgivning med fokus på miljøvennlige løsninger og reduksjon av klimabelastning.
- Strategiutvikling for gjennomføring og kontrakter, inkludert utforming av mekanismer for samhandling.
- Utarbeidelse av systemer for kategoristyring
- Behovs- og markedsanalyser
- Inventarforvaltning med fokus på gjenbruk og ombruk for bærekraftig verdiskapning.